Meta Kuyvenhoven en Jetse Sprey van Versteeg Wigman Sprey advocaten zullen op 7 oktober 2010 bij de Juridische Academie een cursus geven over de juridische aspecten van (online) direct marketing.
Ondernemers zetten veelvuldig (online) direct marketing als email nieuwsbrieven, telemarketing en online toepassingen, zoals cookie dropping, in. Daarbij dienen zij zich te houden aan de Wet bescherming persoonsgegevens, de Telecommunicatiewet en overig privacyrecht. Zo dient er op zorgvuldige wijze met persoonsgegevens te worden omgegaan en is in sommige gevallen vooraf toestemming vereist voor het verwerken van persoonsgegevens. De vraag is of dat ook gebeurt.
Steeds meer advocaten krijgen te maken met vragen over privacyrecht en direct marketing. Deze cursus biedt een helder overzicht van de zwaartepunten en de werking van het privacyrecht, waaronder de Wet bescherming persoonsgegevens en de Telecommunicatiewet. De juridische en praktische aspecten van de meest voorkomende vormen van (online) direct marketing zullen worden uitgewerkt. Daarnaast zal het actuele wetsvoorstel ”cookies” worden besproken.
Deze cursus is met name bedoeld voor advocaten en bedrijfsjuristen.