We beoordelen vooraf of reclame over de schreef gaat en wel of niet misleidend is.
In dat kader beoordelen we of de reclame volledig is en geen onjuistheden bevat. We beoordelen het gebruik van superlatieven (de grootste, de beste etc.). We beoordelen het gebruik van de naam van de concurrent in de reclame. We kijken of een bepaalde uiting wel reclame is. We kijken of de wijze van verspreiding conform de geldende regelgeving plaatsvindt. We beoordelen in dat verband ook de privacy aspecten. Verder beoordelen we sponsoring in televisieprogramma’s. We kennen de Europese bronnen goed en gebruiken die waar nodig.
Ook procederen we over reclamerecht achteraf naar aanleiding van een klacht of claim van een consument of concurrent. Of we adviseren om over te gaan tot het indienen van een klacht of het starten van een kort geding procedure als een bedrijf of concurrent niet toegestane reclame maakt.
We zijn zeer goed op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en van de geldende regels. We onderhouden goede relaties met de Stichting Reclame Code die de reclameregels vaststelt. We hebben meegeschreven aan vrijwel alle thans geldende reclame codes.
We werken langdurig en intensief samen met de relevante brancheorganisaties, als DDMA en NUV.
Neem contact met ons op
"Als advocaat ben ik pragmatisch en denk ik graag met mijn cliënten mee om tot een oplossing te komen."
"*" geeft vereiste velden aan